Pracując z rodzicami często słyszę od nich o sytuacjach, w których zachowali się zupełnie wbrew sobie. Zazwyczaj tym wspomnieniom towarzyszy ogromne poczucie winy i braku kontroli nad własnym życiem. Jestem ostatnią osobą, która by ich za to oceniała. Sama jestem mamą i wiem, jak trudno jest każdego dnia, niezależnie od zmęczenia, emocji, presji czasu czy środowiska, wychowywać dzieci w zgodzie ze sobą i w obliczu codziennych wyzwań wybierać reakcje, które będą wspierające dla naszych dzieci i naszej relacji z nimi.
Ale to nie znaczy, że jest to niemożliwe.
W moim cyklu „W ogrodzie rodzicielstwa” pragnę przybliżyć Ci metody, dzięki którym staniesz się dla swoich dzieci tym rodzicem, jakim zawsze pragnęłaś/pragnąłeś być.
Chcę wyposażyć Cię w wiedzę i umiejętności, dzięki którym będziesz świadomie kierować swoimi wyborami po to, aby stworzyć swojemu dziecku jak najlepsze warunki do wzrostu, równocześnie dbając o swoje zasoby i działając w zgodzie ze sobą.
„W ogrodzie rodzicielstwa” to cykl sześciu niskopłatnych spotkań w zoomie, które będą odbywać się online od listopada 2021 do maja 2022. Pierwsze z nich ma miejsce w piątek, 19 listopada o 20:00.
Pierwsze spotkanie z cyklu nosi tytuł Dlaczego robię to, co robię?
Co zyskujesz biorąc udział w spotkaniu?
Biorąc udział w pierwszym spotkaniu cyklu „W ogrodzie rodzicielstwa” zdobędziesz umiejętności, które pomogą Ci lepiej radzić sobie z trudną rodzicielską rzeczywistością.
zrozumiesz, dlaczego czasami zachowujesz się inaczej, niż tego chcesz
dowiesz się, co robić, aby w obliczu trudnych emocji i w podbramkowych sytuacjach reagować z szacunkiem dla dziecka i w zgodzie ze sobą
doświadczysz tego,w jaki sposób Twoje myśli wpływają na to, co robisz, a także zauważysz, że są one niczym innym, niż myślami – i że nie musisz za nimi podążać
poznasz proste techniki radzenia sobie z własnymi impulsywnymi reakcjami na stresujące sytuacje z udziałem Twojego dziecka
zyskasz większy wgląd w motywy własnego postępowania i dowiesz się, jak być bardziej świadomym rodzicem
Dzięki psychoedukacji i ćwiczeniom dowiesz się, co robić, aby mniej krzyczeć na swoje dziecko i zachować spokój w trudnych rodzicielskich sytuacjach, a także być bardziej obecnym i zaangażowanym rodzicem.
PROWADZĄCA
Nazywam się Ola Żabicka. Jestem terapeutką ACT (Terapii Akceptacji i Zaangażowania), terapeutką dziecięcą oraz popularyzatorką rodzicielstwa opartego na dowodach naukowych. Prowadzę wirtualny gabinet terapeutyczny, warsztaty dla rodziców i osób pracujących z dziećmi i młodzieżą, współpracuję z wydawnictwami jako recenzentka, tłumaczę warsztaty i teksty psychologiczne. Jestem mamą dwójki dzieci w wieku szkolnym. Doświadczenie z wychowywania dziecka z zespołem Aspergera i trudności ze znalezieniem wsparcia w tej sytuacji sprawiło, że zainteresowałam się terapiami dzieci i dorosłych o potwierdzonej naukowo skuteczności i podjęłam pracę jako terapeutka stosująca te podejścia. Dziś daję rodzicom wsparcie, którego mi zabrakło jako młodej mamie w kryzysie wychowawczym.
Jakimi metodami pracuję?
Cykl „W ogrodzie rodzicielstwa” osadzony jest w kontekstualnych naukach o zachowaniu – dynamicznie rozwijającym się młodym nurcie psychologii opartym na dowodach naukowych. Moja największa inspiracja w ramach tego podejścia to Terapia Akceptacji i Zaangażowania, która upatruje przyczynę ludzkiego cierpienia w sposobie, w jaki reagujemy na trudne emocje i myśli, i uczy rozwijania elastyczności psychologicznej jako sposobu na życie pełnią życia, z jego cieniami i blaskami. Droga do osiągnięcia tej umiejętności wiedzie poprzez uważność, otwarcie się na emocje i ich zaakceptowanie oraz świadome kierowanie swoimi zachowaniami w kierunku wyznaczanym przez nasze wartości. Jest to szczególnie potrzebne w roli rodzica – w której stale podlegamy ocenom z zewnątrz i ze strony naszego wewnętrznego krytyka, i gdzie poziom lęku, frustracji, złości i innych niekomfortowych uczuć jest wyjątkowo wysoki ze względu na to, jak bardzo kochamy nasze dzieci.
Wszyscy wiemy, jak łatwo jest zgubić się w gąszczu porad na temat tego, jak wychowywać, i jak rozbieżne są opinie popularnych autorytetów w tej dziedzinie, dlatego ważną częścią spotkań będą strategie wychowawcze, których skuteczność została udowodniona naukowo. To temat trzech ostatnich spotkań cyklu, w których przedstawię perspektywę Stosowanej Analizy Zachowania, psychologii ewolucyjnej i psychologii pozytywnej. Będę również odwoływać się do najlepiej przebadanych programów przeciwdziałania problemom wychowawczym i szkolnym wdrażanych w USA od lat 90. ubiegłego wieku, a do tego stale nawiązywać do ACT-owego kontekstu i umiejętności elastyczności psychologicznej z pierwszych trzech spotkań cyklu.
rekomendacje
CO MÓWIĄ MAMY O MOICH KURSACH?
Nigdzie nie znalazłam takiego zrozumienia, jeżeli chodzi o podejście do dziecka, szacunku do jego indywidualności, akceptacji małego człowieka bez względu na zachowanie.
Wiedza była podawana miłym tonem, wyczuwałam ogromną troskę o dziecko, jego emocje i rozwój. Urzekła mnie także atmosfera takiej normalności, szczera, bez udawania i sztuczności.
Bardzo przystępne metody, które pomogą rodzicom zarówno w problemach wychowawczych jak i w lepszym funkcjonowaniu w codzienności. Co ważne, wszystko z szacunkiem dla dziecka.
Twoja inwestycja
Zniżka 20 % dla osób, które wzięły udział w Akademii Wychowania przez Wzmacnianie i Akademii Wzmacniania Pozytywnego (napisz do mnie aby otrzymać kupon)
Co otrzymujesz zamawiając dostęp?
Warsztat 90 min. na żywo w zoomie*
Nagranie warsztatu z dostępem na 2 miesiące
Dostęp do zamkniętej grupy mentoringowej na FB
*Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu szkolenia, z opcją zwrotu biletów. Biorąc udział w spotkaniach uczestnicy wyrażają zgodę na nagrywanie.